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독해 문제- The will to live is a stand-alone instinct

◆ 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은?

The will to live is a stand-alone instinct, yet it is ①augmented by other instincts, in that, when the desires, wants, and needs of other instincts are satisfied, life becomes very pleasing. Thus, we want to extend life to the furthest extent possible to ②perpetuate the pleasure of living. And it is through these instincts and their pertinent pleasures that we cling to our material world and our life at large. Our material world is not ③limited to material gain, but includes family and friends, recognition, power, glory, and so on. And the corporeal life pleasures consist of eating (due to hunger); drinking (due to thirst); sleeping (due to sleepiness); seeking shelter for protection against natural elements, such as cold and rain; and comfort at large. All of our satisfactions from material things are ④realized through our sensory system of sight, sound, touch, smell, and taste. If and when such desires, wants, and needs go unsatisfied on a sustained basis, both the pleasure of life and living ⑤swell as does the will to live. Thus, many people who continuously struggle in life suffer depression, and those who become terminally ill and afflicted with intense permanent pain often lose the will to live. This is because when people are ⑥deprived from the pleasures of life, life loses meaning and enjoyment.

[해석]

살고자 하는 의지는 독립된 본능이지만, 다른 본능의 욕망, 욕구, 그리고 요구가 충족될 때 삶은 매우 즐거워진다는 점에서 그것(살고자 하는 의지)은 다른 본능에 의해 증대된다. 그러므로 우리는 삶의 즐거움을 영속시키기 위해 가능한 한 최대한 생명을 연장하고 싶어 한다. 그리고 우리가 우리의 물질적 세계와 우리의 전반적인 삶을 고수하는 것은 바로 이러한 본능과 그와 관련된 즐거움을 통해서이다. 우리의 물질적 세계는 물질적 이득에 국한되어 있지 않고, 가족과 친구, 인정, 권력, 명예 등을 포함한다. 그리고 육체적 삶의 쾌락은 (배고픔 때문에) 먹는 것, (갈증 때문에) 마시는 것, (졸림 때문에) 자는 것, 추위와 비 같은 자연의 악천후로부터의 보호를 위해 대피처를 찾는 것, 그리고 전반적인 편안함으로 이루어진다. 물질적인 것에서 오는 우리의 모든 만족은 시각, 청각, 촉각, 후각, 미각에 관한 우리의 감각 기관을 통해 실현된다. 그러한 욕망, 욕구, 그리고 요구가 지속적으로 충족되지 않으면 살고자 하는 의지가 그런 것처럼 삶의 즐거움과 삶의 의욕도 증가한다(→감소한다). 그래서 삶에서 끊임없이 고군분투하는 많은 사람들이 우울증에 시달리고, 불치병에 걸리고, 극심한 영구적 고통에 시달리는 사람들은 종종 삶의 의욕을 잃는다. 이는 사람들이 삶의 즐거움을 박탈당하면 삶의 의미와 즐거움을 잃어버리기 때문이다.

[해설]

살고자 하는 의지는 삶의 쾌락에 의해 증대되며, 반면에 이러한 쾌락을 즐길 수 없게 되면 삶의 의지도 잃게 된다는 내용의 글이다. 따라서 ⑤ swell을 diminish와 같은 뜻의 동사로 고쳐 써야 한다.

[어휘]

stand-alone 독립된, 독립형의

instinct 본능

augment 증대시키다

in that ~: ~이라는 점에서

extend 연장하다

perpetuate 영속시키다

pertinent 관련된, 속한

cling to ~을 고수하다, ~에 매달리다

at large 전반적인, 전반의

recognition 인정

glory 명예, 영광

consist of ~로 이루어지다

corporeal 육체적인

thirst 갈증

shelter 대피처, 주거지

elements 악천후, 비바람

sensory system 감각 기관

sustained 지속된, 한결같은, 일관된

diminish 줄어들다, 약해지다

suffer (질병·고통·슬픔·결핍 등에) 시달리다, 고통받다

depression 우울증, 우울함, 암울함

terminally ill 말기의, 위독한

afflicted with …으로 고통받는, 시달리는

intense 극심한, 강렬한

permanent 영구[영속]적인

deprived from ~을 빼앗긴, 박탈당한

◆ 글의 흐름으로 보아, 주어진 문장이 들어가기에 가장 적절한 곳은?

While it is important that analogies be informative, they should not be trivial.

When learners see the analogy between a familiar object or process and a difficult or nonobservable object or process, they make links between the object’s parts and actions. ① Analogies are believed to increase students’ interest and understanding by helping them visualize abstract concepts and by helping them compare similarities from the real world with the new concepts. ② Analogies are most effective when they explain processes and stimulate high-level thinking rather than just dealing with superficial similarities. ③ Thus describing in depth the scenario where a person walking up the down escalator is an analogy for homeostasis is more useful to a student’s understanding than just stating superficially that an atom is like a ball. ④ The conditions under which the analogy is seen to be correct do need to be discussed with students. ⑤ Social knowledge and experience is the most effective source of teaching analogies, and analogs must be familiar to the students.

[해석]

학습자가 익숙한 사물이나 과정과 어렵거나 관찰할 수 없는 사물이나 과정 사이의 유사점을 보게 될 때, 그들은 그 사물의 부분과 작용 사이를 연결 짓는다. 유추는 그들(학생들)이 추상적인 개념을 시각화하도록 도와주고, 그들이 현실 세계와의 유사점과 새로운 개념을 비교하도록 도와줌으로써 학생들의 관심과 이해를 높이는 것으로 여겨진다. 유추가 정보를 제공하는 것이 중요하지만, 사소해서는 안 된다. 유추는 피상적인 유사점만을 다루기보다는 (그것이) 과정을 설명하고 고도의 사고를 자극할 때 가장 효과적이다. 그러므로 내려가는 에스컬레이터를 걸어 올라가는 사람이 항상성에 대한 유추가 되는 시나리오를 상세하게 묘사하는 것이 원자가 공과 같다고 그저 피상적으 로 말하는 것보다 학생의 이해에 더 유용하다. 유추가 올바르다고 여겨지는 조건은 학생들과 함께 실제로 논의될 필요가 있다.

사회적 지식과 경험은 유추를 가르치는 가장 효과적인 원천이며 유추는 학생들에게 친숙해야 한다.

[해설]

학습에 사용되는 유추에 관한 글이다. ②번 뒷 문장은 주어진 글에 대한 부연설명을 하고 있다.

[어휘]

•analogy 유사점, 유추, 비유

•nonobservable 관찰할 수 없는

•abstract 추상적인

•similarity 유사점

•informative 정보를 제공하는, 유익한

•trivial 사소한

•superficial 피상적인, 표면적인

•scenario 시나리오, 각본

•atom 원자

•homeostasis 항상성(恒常性)

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