◆ 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은?
Self-learning draws a lot from self-discipline because you are learning concepts or skills on your terms. ① There is a need for you to be particular with the way you spend your learning process time. ② While you may not be able to cut down on all of your responsibilities during learning time, there are some ways you can structure your planning and studying to keep things going smoothly and ensuring that nothing gets left by the wayside. ③ Only so much time can be allocated to the learning, breaks, and everything else in between, but without the assistance of a formal structure, then you may run the risk of not accomplishing anything at all. ④ That is one of the significant advantages when it comes to the curriculum of a formal educational institution, where they have milestones for the syllabi that measure the progress of learning and there are particular time constraints. ⑤ The thing with self-learning is that you have the freedom to rearrange the time allotted for skill attainment and you have the freedom to set up your own milestones. ⑥ Provided they are reasonable and do not allow for massive procrastination, the self-set standards should work for your benefit.
[해석]
독학은 자기 훈육으로부터 많은 것을 얻는데, 여러분이 자신이 선호하는 방식으로 개념이나 기술을 배우기 때문이다. 여러분이 학습 진행 시간을 보내는 방식에 대해 꼼꼼해야 할 필요가 있다. 학습 시간 동안 여러분이 해야 할 다른 모든 책임을 줄일 수는 없지만, 공부가 원활하게 진행되고 어떤 것이라도 방치되지 않도록 하기위해 여러분의 계획과 공부를 조직할 수 있는 몇 가지 방법이 있다. 단지 제한된 시간만 학습, 휴식, 그리고 그 사이의 다른 모든 것에 할당될 수 있다. 그러나 질서 정연한 구조의 도움이 없으면 여러분은 전혀 아무것도 성취하지 못할 위험을 무릅쓸 수도 있다. 공식적인 교육기관의 교육 과정과 관련하여 그것은 상당한 이점 중 하나인데, 거기에는 학습의 진전을 측정하는 (교수) 요목을 위한 이정표가 있으며 특정한 시간의 제약이 있다. 독학의 중요한 점은 여러분이 기술 획득을 위해 할당되는 시간을 재배치할 자유를 가지고 여러분이 여러분 자신만의 이정표를 설정할 자유를 가진다는 것이다. 스스로 설정한 기준이 합리적이고, 엄청난 미루기를 고려하지 않는다면, 그 기준은 여러분에게 이득이 되게 작용할 것이다.
[해설]
독학에도 마치 공식적인 교육에서처럼 상세하고 정연한 계획이 필요하고, 자신에게 맞추어 이러한 기준을 세워 학습 시간을 관리하면, 정한 목표를 달성할 수 있다는 내용의 글이다. 따라서 ②번은 전체 흐름과 관계 없는 문장이 된다.
[어휘]
self-learning 독학
draw ~ from ... …로부터 ~을 얻다
self-discipline 자기 훈육
on one’s terms 자신이 선호하는 방식으로
particular 꼼꼼한, 까다롭게 구는
learning process time 학습 진행 시간
cut down on ~을 줄이다, 절약하다
structure 조직하다, 구조화하다
only so much 단지 제한된 ~만
allocate 할당하다
formal 질서 정연한, 공식적인
significant 상당한
curriculum 교육 과정
milestone 이정표, 획기적인 사건[단계]
syllabus (강의의) 요목, 시간표 (pl. syllabi)
constraint 제약, 제한
the thing is 중요한 점은 ~이다
rearrange 재배치하다
allot 할당하다
attainment 성취, 달성
reasonable 합리적인
allow for ~을 고려[참작]하다
massive 엄청난
procrastination 미루기, 꾸물거림
◆ 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
As mobile communication platforms such as smartphones become more standard, important information that is available in face-to-face (F2F) communication through facial expression and body language is absent. This change could have an effect on the connectedness of groups and contribute to misunderstanding in communications. Consequently, research on emoticons has largely been dedicated to determining whether emoticons can provide the necessary socio-emotional context required for meaningful communication. In general, some researchers have found that emoticons are useful to this end. These simple icons convey social and emotional cues that are otherwise not available in electronic communications. In F2F communication, these cues are critical for proper interpretation of the message, understanding intent, perceiving emotion, and a number of other reasons. Before emoticons were used, this information was largely lost in electronic communications. After the advent of emoticons, communicators ___________________________. Emoticons can lighten the mood, add sarcasm, express annoyance, and provide a range of expressions to textual communications.
① are too emojional, so that half of her message is smiley faces
② focus on the eyes, while the emoticons of others focus on the mouth
③ could include emotional and non-verbal-like information to fill this gap
④ agree that the smiley face and other emoticons are important developments in our high-tech age
⑤ have had a way to show their emotions online when it would be hard to express them otherwise
[해석]
스마트폰과 같은 이동 통신 플랫폼이 더 일반적이 되면서, 대면하는 의사소통에서 얼굴 표정과 몸짓 언어를 통해 이용할 수 있는 중요한 정보가 결여된다. 이러한 변화는 집단의 유대감에 영향을 미칠 수 있으며 의사소통에서 오해의 원인이 될 수 있다. 그 결과, 이모티콘에 관한 연구는 이모티콘이 의미 있는 의사소통에 요구되는 필연적인 사회 정서적 상황을 제공할 수 있는지를 알아내는 데 주로 집중되어 왔다. 일반적으로 몇몇 연구자들은 이모티콘이 이러한 목적에 유용하다는 것을 알아냈다. 이 간단한 아이콘은 그렇지 않았더라면 인터넷을 이용한 의사소통에서는 이용할 수 없는 사회적, 정서적 신호를 전달한다. 대면 의사소통에서 이러한 신호는 메시지를 제대로 해석하고, 의도를 이해하고, 감정을 인지하기 위해서, 그리고 다른 많은 이유로 대단히 중요하다. 이모티콘이 사용되기 전에는, 이러한 정보 가 인터넷을 이용한 의사소통에서 대개 상실되었다. 이모티콘의 출현 후에, 의사를 전달하는 사람은 이러한 차이를 채우기 위해 정서적이고 비언어적인 듯한 정보를 포함할 수 있었다. 이모티콘은 분위기를 밝게 해 주고, 빈정댐을 더하고, 짜증을 표현하며, 문자로 이루어지는 의사소통에 다양한 감정 표현을 제공할 수 있다.
[해설]
카톡 이모티콘을 자주 구매하거나 사용하는 1020 세대 수험생들만이 공감할 수 있는 내용의 문제이다. 이모티콘은 인터넷을 이용한 의사소통에서는 결여될 수 있는 사회적, 정서적인 신호를 전달해 의사소통에 다양한 감정을 표현할 수 있게 한다는 내용의 글이므로 정답은 ③번이 된다.
[어휘]
connectedness 유대감, 소속감
contribute to ~의 원인이 되다
dedicate A to B A를 B에 집중하다
convey 전달하다
electronic 인터넷을 이용한, 컴퓨터와 관련된
critical 대단히 중요한
interpretation 해석, 이해
intent 의도
advent 출현
sarcasm 빈정댐
annoyance 짜증
textual 문자로 이루어지는, 문자의
◆ 문제 관련 질문 있으시면 아래에 '댓글 쓰기'에 글 남겨주시면 확인 즉시 설명드리겠습니다.