독해 문제- folks believe that technology is a “magic bullet”
◆ 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
___________________________________. All too often, folks believe that technology is a “magic bullet” — the key to getting students motivated in their learning and that any technological integration will help prepare students for the future. Unfortunately, this is not the case. Technology is indeed an important motivator; the novelty of technology-based activities and lessons can capture students’ attention and engage them in their learning. However, if the technology overshadows the learning, is too challenging or complicated to use, or is not interesting or is overly repetitive to them, the students will become distracted by it and learning will not occur. Similarly, simply integrating technology into existing lessons or activities will not improve 21st century skills, make students technologically competent, or encourage mastery of the subject-matter content. Integration must be performed thoughtfully, with purpose, and with the intention of both motivating and instructing the audience.
① Learners should be given opportunities to learn new skills without burden
② Technology should be carefully integrated into the classroom with educational intent and purpose
③ Information education should be strengthened to nurture talents who will lead the future society
④ Students should be taught step by step, starting with easy and practical skills
⑤ Lessons should be planned in consideration of the interest and intellectual level of each student
[해석]
과학 기술은 교육적 의도와 목적을 가지고 신중하게 수업에 통합되어야 한다. 사람들은 너무 자주 과학 기술이 ‘마법 같은 해결책’, 즉 학생들에게 학습 동기를 부여하는 비결이며, ‘어떤’ 과학 기술의 통합이든 학생들이 미래에 대비하도록 도울 것이라고 믿는다. 불행하게도 이것은 사실이 아니다. 과학 기술은 사실 중요한 동기 부여 요소인데, 과학 기술을 기반으로 하는 활동과 수업의 참신함이 학생들의 주의를 사로 잡아 그들을 학습에 참여시킬 수 있기 때문이다. 하지만 과학 기술이 학습보다 더 중요해지거나, 너무 어렵거나 복잡해 사용할 수 없거나, 혹은 그들에게 흥미롭지 않거나 과도하게 반복적이라면, 학생들은 그 것에 의해 주의가 산만해져서 학습이 이루어지지 않을 것이다. 마찬 가지로, 과학 기술을 기존의 수업이나 활동에 단순히 통합한다고 해서 21세기 기술을 향상시키거나, 학생들을 과학 기술적으로 유능하게 만들거나, 교과 내용에 대한 통달을 촉진하지는 않을 것이다. 통합은 목적을 가지고, 청중에게 동기를 부여하고 청중을 가르치고자 하는 의도를 가지고 신중하게 행해져야 한다.
[해설]
과학 기술은 중요한 동기 부여 요소이지만, 과학 기술을 기존 수업에 단순히 통합하는 것은 학생들과 학습에 도움이 되지 않을 것이기 때문에 교육적 의도와 목적을 가지고 수업에 통합되어야 한다는 내용이므로 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은 ②번이 된다.
[어휘]
technology (과학) 기술
integrate 통합시키다
intent 의지, 의향, 의도
purpose (이루고자 하는·이루어야 할) 목적
folk (일반적인) 사람들
magic bullet 마법 같은 해결책
motivate 동기를 부여하다
integration 통합
novelty 참신함, 새로움
overshadow (~보다) 더 중요하다
complicated 복잡한
repetitive 반복적인
distracted 주의가 산만해진
competent 유능한, 능숙한
◆ 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은?
Attempts to describe and understand science have often focused on its component parts, which is a necessary process of any deep analysis of an entity. Efforts have been made to distinguish science from nonscience based on logical constructs, the sociology of science, the psychology of science, and the history of science. However, while each of these areas plays a central role in what it means to practice modern science, none of them tell us the whole story. Trying to understand science exclusively through analysis of its parts is like the ancient story of the three blind humans each studying a different part of an elephant. The person feeling the legs may think it’s a tree, the person feeling the tail may think it’s a rope, and the person feeling the trunk may assume it’s a snake. Each is correct in their observations, but to understand what an elephant really is requires a broader view that merges the component parts into a greater system. This has been recognized in recent decades, and academic disciplines that ____________________________________ of what science is and how it works have emerged.
① contradict that it is independent
② refute some facts and arguments
③ attempt to generate an overall synthesis
④ verify and correct all the descriptions
⑤ regarde white elephants as good omen
[해석]
과학을 기술하고 이해하려는 시도는 흔히 그것의 구성 요소에 초점을 맞추었는데, 그것은 하나의 실체에 대한 그 어떤 심층적 분석에도 필수적인 과정이다. 논리 구조, 과학 사회학, 과학 심리학, 과학사를 바탕으로 과학과 비과학을 구별하기 위한 노력이 있어 왔다. 그러나 이러한 각 분야가, 현대 과학을 한다는 것이 의미하는 바가 무엇인지에 중요한 역할을 하지만, 그중 어느 것도 우리에게 전체적인 이야기를 해 주지 않는다. 과학을 오로지 그것의 부분에 대한 분석을 통해서만 이해하려고 노력하는 것은 세 명의 시각 장애인이 코끼리 한 마리의 다른 부분을 각자 면밀히 조사하는 옛날 이야기와 같다. 다리를 만지는 사람은 그것이 나무라고 생각할 수 있고, 꼬리를 만지는 사람은 그것이 밧줄이라고 생각할 수 있으며, 코를 만지는 사람은 그것이 뱀이라고 여길 수도 있다. 각각은 자신의 관찰에서 옳지만, 코끼리가 정말로 무엇인지를 이해하려면 구성 요소를 더 큰 시스템 속에 병합하는 더 넓은 관점이 필요하다. 이러한 관점은 최근 수십 년 동안 인정되어 왔으며, 과학이 무엇이며 어떻게 작동하는지에 대한 전반적인 통합을 만들어내려고 시도하는 학문 분야들이 등장했다.
[해설]
과학을 부분의 분석을 통해서만 이해하려고 하는 것은 마치 코끼리의 다른 부분을 각각 면밀히 조사하는 것과 같으므로 전체적이고 통합적인 관점이 필요하다는 내용이다. 따라서 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것은 ③번이 된다.
[어휘]
analysis 분석
entity 실체, 실재하는 존재
distinguish 구별하다
practice 하다, 실천[실행]하다
exclusively 오로지
trunk (코끼리의) 코
merge 병합하다, 합치다
recognize (존재·진실성을) 인정[인식]하다
academic discipline
synthesis 종합, 통합
emerge 생겨나다, 부상하다, 부각되다
◆ 문제 관련 질문 있으시면 아래에 '댓글 쓰기'에 글 남겨주시면 확인 즉시 설명드리겠습니다.